Ångerrätt/Retur

Vi önskar att ge våra kunder en bättre ångerrätt än den som ligger i köplagen. Vi ger därför alla våra kunder 4 veckors full returrätt, även om produkten är varsamt använd under denna perioden. Det förutsätter dock att produkten inte har synliga skador samt att medföljande streckkoder och eventuell förpackning finns kvar. Det är inte tillåtet att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen på tex skor, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.

Ångerrätten gäller ej Custom-Orders eller Specialbeställningar där en produkt justerats efter kundens önskemål, ex byte av grepp eller justering av längd eller lie.

Produkter som inte finns i vårt vanliga sortiment räknas som specialbeställning. Exempelvis skor i X-Wide, modeller eller storlekar som i vanliga fall inte är lagerförda.

Vid nyttjande av ångerrätten på 4 veckor står du som kund själv för returfrakt samt den egentliga fraktkostnaden vid köpet. Vid återbetalning betalar vi ut det du betalat minus avdrag för den egentliga fraktkostnaden. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som du använde för att genomföra köpet. Returfraktsedel via DHL kan även beställas från oss. Vi justerar då fraktkostnaden efter godkänd retur på återbetalningen. Fraktkostnaden varierar beroende på försändelsens storlek och vikt.

Återbetalning vid faktura/delbetalning
När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktas Svea för en kreditering av det aktuella beloppet. Svea kontaktar dig sedan för att lösa återbetalningen. Har du inte hunnit betala din faktura än kommer du att få en uppdatering kring din faktura. Tänk på att du som kund är skyldig att betala fakturan du får från Svea även om du har eller tänker skicka tillbaka en produkt. Detta för att slippa påminnelseavgifter etc. 

Återbetalning vid kortköp/banköverföring

När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktas Svea för en återbetalning av det aktuella beloppet. Återbetalningar görs till samma kort/konto inom ett par dagar (ibland kan det ta längre tid).

Återbetalning vid Swishbetalning
När vi mottagit din retur och godkänt den återbetalas det aktuella beloppet direkt till ditt Swishnummer. 

Återbetalning vid Paypal-betalning
När vi mottagit din retur och godkänt den kontaktas Paypal för en återbetalning av det aktuella beloppet. 


Du får alltid ett mail ifrån oss när vi har hanterat din retur. 

Varor som returneras får inte skickas mot postförskott eller krav, vi löser inte ut dessa paket.

Ta alltid kontakt med oss först innan nyttjande av ångerrätten. Du kan använda dig av vårt returformulär, som du hittar här, när du returnerar en produkt eller lägga i en lapp i returpaketet med ordernummer samt notering om det är retur eller eventuellt storleksbyte för smidigast hantering. Kom ihåg att packa returförsändelen ordentligt och tänk på att du som kund är ansvarig för returen så spara gärna inlämningskvittot du får.

Övrigt

Vi följer konsumentverkets regler för E-handel och returer. Är du under 18 år räknar vi med att ni har målsmans godkännande före beställning. Alla priser är inklusive moms. Vid prisjustering efter beställning förbehåller vi oss rätten att inte återbetala mellanskillnaden, även om detta är inom 4 veckor från köpet gjorts. 

Om har frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på +46 793 39 14 15 eller info@golfhandelen.se.

Returadress

Golfhandelen Strömstad AB
Strömstad Shoppingcenter
Oslovägen 50
45235 Strömstad

Logga in